Obnova površine

Licence


Vzdrževalna organizacija, potrjena po EASA Del M,
Poddel F

Oznaka dovoljenja: SI.MF.002

Organizacija za vodenje stalne plovnosti (CAMO+), potrjena po EASA Del M,
Poddel G

Oznaka dovoljenja: SI.MG.026

Obnova zunanjih površin

Specializirani smo za obnovo površine letal, grajenih iz kompozitnih materialov: jadralna letala, jadralna letala z motorjem, druga letala, grajena iz kompozitov.
Brezhibna površina ščiti strukturo letala pred zunanjimi vplivi in tako pripomore k dolgi življenjski dobi letala.
Zaradi vremenskih vplivov, staranja in lastnosti materialov barva sčasoma razpoka. Zaradi tega struktura nima več ustrezne zaščite in da ne bi nastale poškodbe strukture, je potrebna obnova zunanje površine.

Postopek obnove površine:

  • Tehtanje delov letala pred pričetkom obnove
  • Demontaža in čiščenje delov, zaščita pred vdorom vode in prahu.
  • Brušenje stare barve, dokumentiranje stanja površine (fotografiranje), pregled površine (kontrolor).
  • Strukturna popravila po potrebi.
  • Priprava na barvanje in barvanje.
  • Brušenje s finimi vodobrusnimi papirji, poliranje, čiščenje.
  • Tiskanje in barvanje dodatnih barvnih oznak.
  • Mazanje, montaža in tesnjenje rež med krmilnimi površinami.
  • Tehtanje, natančna končna kontrola in meritve s sestavljenim letalom.
  • Izdaja dokumentacije o opravljenem delu, ocenjevalni let.

Vsi postopki so dokumentirani s fotografijami.

Uporabljamo poliuretanske (PU) lake:

  • PU laki so elastični, zato je manj možnosti, da razpokajo pri mehanskih in temperaturnih obremenitvah;
  • Zadržujejo vlago in nesnago pred vdorom v strukturo;
  • So zelo odporni na kemikalije;
  • So zelo obstojni proti ultravijoličnim žarkom (zato ne postanejo mat, kasneje porumenijo, ni tolikšne razlike v barvi pri morebitnih kasnejših popravilih);
  • Zahtevajo manj vzdrževanja;
  • Popravila so enostavna.

Za obnovo površine s PU lakom damo 2 leti garancije.

V preteklosti je bil največkrat uporabljen material za zaščito strukture pri novih letalih, grajenih iz kompozitnih materialov, poliestrska barva T35.

Poliestrska barva zaradi izpostavljenosti UV žarkom in okoljskim vplivom spremeni strukturo, postane bolj krhka in na površini nastanejo razpoke. To se pojavi še hitreje v primeru, ko je površina vlažna in izpostavljena temperaturnim spremembam.
Na željo strank lahko površino letala obnovimo tudi s poliestrsko barvo T35. V tem primeru damo 1 leto garancije.

Oblikovanje in izvedba dizajna

  • Na željo strank oblikujemo in nanesemo kakršenkoli dizajn.
  • Unikatne dizajne razvijamo v sodelovanju s priznanimi oblikovalci.
  • Uporabljamo najboljše materiale (barvanje, sitotisk, folije).

Tiskanje registrskih in drugih oznak

Po obnovi nanesemo registrske in tekmovalne ter druge oznake, ime tipa letala ter zastavo države registra letala skladno s predpisi in željami kupca.
Možne so različne tehnike:

  • barvanje s PU laki
  • sitotisk
  • samolepilne folije

Tesnjenje reže pred krmilno površino

S tesnjenjem reže pred krmilno površino se doseže manjši upor ter boljša vodljivost letala. V osnovi preprečuje tok zraka z ene strani površine na drugo. Zaščiti tečaje krmilnih površin pred umazanijo (prahom) ter vodo.
Možno je osnovno tesnjenje s tekstilnim trakom ali tesnjenje z Mylar in teflonskimi trakovi, ki je pri nekaterih tipih letal predpisano s strani proizvajalca.

Tehtanje, končna kontrola in testni let

Po končani obnovi opravimo tehtanje, končne kontrole in po potrebi še testni let.
Izdamo Potrdilo o vrnitvi zrakoplova v uporabo (CRS) ter ostalo dokumentacijo v skladu z EASA predpisi.

GLIDERSERVICE Novak d.o.o. je vzdrževalna organizacija, potrjena po EASA Del M, Poddel F (SI.MF.002).

Galerija